Pilates Core

pilates core (1)

Jest to jedyna metoda, której głównym celem jest zapewnienie właściwego funkcjonowania całego ciała przez stopniowe wzmocnienie i stabilizację mięśni. To system ćwiczeń aktywizujących zespół mięśni  głębokich odpowiadające za stabilizację i ruchomość kręgosłupa  oraz za prawidłową postawę. Spokojne, połączone z odpowiednim oddechem bardzo precyzyjnie wykonywane ćwiczenia zapewniają prawidłowe funkcjonowanie kręgosłupa, wytrzymałość mięśni, oraz modelują sylwetkę.
Efektem ćwiczeń jest redukcja bólu kręgosłupa, zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśni, zmniejszenie nacisku na kręgi, lepsza postawa, balans i koordynacja oraz zmniejszenie ryzyka powstawania urazów, poprawa samopoczucia oraz stabilizacji kręgosłupa.
Koncentracja na pracy mięśni głębokich oraz na oddechu pomaga w wyciszeniu umysłu i redukcji stresu.


Czym się różni Pilates Core od "zwykłego" Pilates?


pilates core (2)

Dla wielu osób Pilates to ćwiczenia rozciągające, na których trzeba wysoko wymachiwać nogami, jest w tym trochę racji. Twórca metody, Joseph Pilates, trenował przecież tancerzy, stąd te skojarzenia. Natomiast pierwotnie Joseph stworzył tą metodę dla rehabilitacji kombatantów wojennych. Metoda Pilates powstała na początku XX wieku (a to dość dawno) , która do dzisiaj ewoluuje, często odbiegając już od klasycznej jej formy. To, co bardzo dobrego wyszło jako jeden z nurtów metody klasycznej to Pilates Core – który możemy rzeczywiście nazwać treningiem medycznym. W tym nurcie ćwiczenia z klasycznej formy metody Pilates zostały bardzo uproszczone tak, aby, tłumaczyć prosto - zostało w nich ich działanie zdrowotne, a zniknęło szkodliwe ( np. wyeliminowanie trudnych i niekoniecznie zdrowych ćwiczeń jak np. Teaser, Double Leg Stretch, czy klastyczna setka z dwiema nogami 45st nad podłożem). Stopień zaawansowania ćwiczeń dopasowuje się do potrzeb i możliwości ćwiczącego. W miarę zaawansowania osoby, w ćwiczeniach wprowadza się coraz trudniejsze elementy/modyfikacje, w ten sposób nie dochodzi do przeciążeń. Ćwiczenia wykonuje się bardzo powoli, odpowiednio technicznie, aby przyniosły pożądany efekt a tym samym nie spowodowały "krzywdy" ćwiczącemu. To co wyróżnia tę metodę ćwiczeń od innych, to intensywna praca nad mięśniami głębokimi, które stabilizują kręgosłup i miednicę, zabezpieczając przed urazami. Dzięki temu ta metoda jest najbezpieczniejszą i jednocześnie najbardziej pożądaną formą ćwiczeń dla osób z bólami kręgosłupa. U takich osób gorset mięśniowy wewnętrzny jest bardzo osłabiony, gdyż ból sam w sobie jeszcze bardziej upośledza pracę tych mięśni. Tworzy się koło zamknięte – ból wyłącza mięśnie głębokie, a wyłączone mięśnie nie chronią przed urazami i dochodzi do kolejnych uszkodzeń… Ćwiczenia przełamują to, zwiększając komfort życia i pracy. Warto pamiętać także, że jeśli wykonujemy siedzącą pracę, w wymuszonej pozycji ciała, mało się ruszamy, to też jesteśmy w grupie ryzyka. Zanim dojdzie do nieodwracalnych czasami zmian w naszym aparacie ruchu warto się zabezpieczyć ćwicząc regularnie Pilates Core


Dlaczego warto wybrać Pilates Core?

pilates core (3)
  1. Poprawia postawę ciała - Pilates Core uczy nie tylko jak powinien być ułożony kręgosłup, co to jest pozycja neutralna, ale przede wszystkim jak powinno być ułożone całe nasze ciało - od stóp do głów
  2. Wzmacnia mięśnie głębokie i stabilizuje kręgosłup oraz miednicę
  3. Mobilizuje kręgosłup w każdej jego płaszczyźnie oraz zmniejsza bóle pleców
  4. Traktuje z szacunkiem Twoje tkanki
    Wszyscy wiemy, że wszelkie urazy dokonane przez zbyt intensywny sport lub ćwiczenia bardzo długo się regenerują. Pilates Core wyróżnia się pod tym względem – tu zawsze ćwiczymy w granicy komfortu swoich tkanek, nie narażając się na uraz.
  5. Ćwiczenia są efektywne i bezpieczne
    Ćwiczenia wykonujemy dokładnie technicznie, mięśnie uruchamiane są w ściśle określony, fizjologiczny sposób – dzięki temu są one dużo bardziej efektywne.
  6. Ćwiczenia mają charakter rehabilitacyjny
    Dzięki temu, że odbudowujemy właściwą pracę mięśni zarówno głębokich jak i globalnych (zewnętrznych). Ćwiczenia zmniejszają przeciążenia kręgosłupa i znacznie poprawiają komfort życia.
  7. Zapobiega kontuzjom - ćwiczenia Pilates Core uczą prawidłowego wzorca ruchowego, wzmacniają mięśnie głębokie oraz zwiększają zakres ruchu stawów dzięki czemu codziennie czynności stają się o wiele prostsze.
  8. Rzeźbi ciało - Pilates Core to w dużej mierze trening siłowy. Ćwiczymy z obciążeniem własnego ciała jak również z małym sprzętem w postaci taśm, małych piłek czy obręczy. Dzięki temu nasze ciało się wysmukla, wraca prawidłowa postawa, zmniejsza się cellulit, zaczynamy się czuć dobrze w swoim ciele!
  9. Zwiększa świadomość ciała
  10. Pilates Core to również trening umysłu. Na ćwiczeniach mózg w pełni musi zsynchronizować się z ciałem, co nie zawsze jest łatwe. Opanowywanie kombinacji ruchowych ma ogromny wpływ na nasze życie codziennie: poprawia pamięć ruchową, zręczność, polepsza koncentrację.
  11. Uczy prawidłowego oddychania - uruchomienie przepony podczas oddechu zwiększa wentylację, co skutkuje lepszym dotlenieniem tkanek.
  12. Pilates Core jest dla każdego

Robiąc coś w komforcie, nie walcząc ze swoim ciałem czujemy się dobrze.

OFERTA+

NASZE USŁUGI

mata

ZAJĘCIA
INDYWIDUALNE+

3

ZAJĘCIA
GRUPOWE+

dla-firm2

DLA
FIRM+

warsztaty

WARSZTATY
WYJAZDY+

zajęcia dla dzieci

ZAJĘCIA
DLA DZIECI+

kids3

DLA
PRZEDSZKOLI+

KONTAKT

Pilates+

KONTAKT BEZPOŚREDNI

Anna Baranowska
tel. (+48) 793 851 000
e-mail: kontakt@pilatesplus.pl

Wystawiamy faktury VAT.

 

DOŁĄCZ DO NASZEGO FACEBOOK'A:

 

FORMULARZ KONTAKTOWY

Proszę wpisać imię.
Proszę wpisać treść wiadomości.

LOKALIZACJA

GDZIE OBECNIE ĆWICZYMY